... Tekst alternatywny ...

Moje FIT zakupy.



Już dawno chciałam zrobić post o tym, co warto mieć w swojej kuchni, jeśli chcemy się zdrowo odżywiać. Wybrałam się na zakupy i udało mi się kupić wiele rzeczy. Co kupiłam? Gdzie? Za ile? I czy było warto? O tym będzie dzisiejszy wpis.








MROŻONKI:

W sezonie jesienno-zimowym, mrożonki to idealna propozycja dla wszystkich.
W sklepach mamy przeogromny wybór mrożonek. Zupy, warzywa na patelnię, same warzywa, owoce, mieszanki warzywne czy owocowe oraz gotowe kompozycje warzyw i owoców na smoothie.
Ja lubię mrożonki ze względu, że są bardzo łatwo dostępne przez cały rok i są dużym ułatwieniem w kuchni. Wrzucam gotową mieszankę na patelnie, do piekarnika czy do parowaru i już. Nie muszę nic obierać, myć czy kroić.
Przy zakupie mrożonek warto wybierać, te bez ziemniaków. Bo ziemniaki w takich mieszankach, są szybciej smażone na tłuszczu nieznanego pochodzenia.





Szpinak rozdrobniony- Biedronka, cena 3,00 PLN.
  • Wybrałam go, bo lubię dodawać go do omletów czy makaronów. I wtedy jego rozdrobniona wersja jest idealna. Do koktajli, polecam świeży szpinak.

Groszek mrożony- Carrefour, cena 2,49 PLN.
  • Kupiłam go pierwszy raz. Uwielbiam groszek, a w zimie jest dostępny tylko w puszkach. A warzywa puszkowane, są dodatkowo dosładzane. Myślę, że zrobię z niego jakąś zupę krem czy dodam do jakieś zapiekanki, a może nawet koktajlu.

Brokuł- Biedronka, cena 2,50 PLN.

  • Tego warzywa nie trzeba opisywać. Nadaje się do wszystkiego.

Jagody leśne- Carrefour, cena 8,00 PLN.
  • Kupiłam z myślą o owsiance, ale myślę, że jest to też dobry dodatek do koktajli, naleśników, serków, jogurtów czy omletów.

Warzywa na patelnię po włosku- Biedronka, cena 2,49 PLN.


  • Idealne do mięsa czy ryby, ryży, makaronu, zup czy zapiekanek.
  • W opakowaniu znajdziecie przyprawę, ja ją wyrzucam, bo jest pełna chemii.




    TŁUSZCZE:
    Tłuszcze, są bardzo potrzebne w każdej diecie.
    To w tłuszczach rozpuszczają się witaminy takie jak- A, D, E, K.
    Więc jemy tłuszcze, ale z głową. Wybieramy te najbardziej wartościowe.






    Oliwa z oliwek- Carrefour, cena 11,00 PLN za 250 ml.
    • Używam tylko na zimno. Do różnego rodzaju sałatek.

    Olej kokosowy, bezzapachowy- Carrefour, cena 12,00 PLN za 500 ml.

    • Kupiłam go pierwszy raz, ale słyszałam, że jest dobry do smażenia. Warto dodawać go także do pieczenia czy duszenia. Przetestuje, to zobaczymy.


      KASZE I MAKARONY:


      Kasze, makarony i tutaj powinien znaleźć się jeszcze ryż (brązowy, czarny). Nie kupiłam, nie lubię ryżu. Produkty te to źródło węglowodanów, które są nam bardzo potrzebne, do prawidłowego funkcjonowania. A dodatkowo, pełne ziarno to dobre źródło witamin.











      • Kasza owsiana- Carrefour, cena 5,00 PLN, za 400 gram.
      • Kasza jaglana- Biedronka, cena 3,00 PLN, za 400 gram.
      • Kasza orkiszowa- Biedronka, cena 5,00 PLN, za 400 gram.
      • Makaron Pełne Ziarno,piórka- E.Leclerc,cena 2,99 PLN, za 400 gram.
      • Komosa ryżowa,Quinoa- Biedronka, cena 6,00 PLN, za 250 gram.

        OWOCE I WARZYWA.

        Przy owocach trzeba zachować umiar, bo zawierają dość sporą ilość cukru i pamiętajmy, żeby jeść je tylko do południa. Przy warzywach już umiar nie jest taki ważny. Możemy jeść je od śniadania aż do kolacji, w różnych formach.
        Najlepiej to mieć cały warzywniak w domu. Ja kupiłam, to co wpadło mi w ręce, a i tak zapomniałam o bananach i pomarańczach.







        Ciężko określić ile kosztowały mnie warzywa i owoce. Po prostu pakowałam do koszyka i płaciłam przy reszcie zakupów. A w moim koszyku znajdziecie takie owoce jak:
        • Jabłka.
        • Cytryny.
        • Pomelo.
        • Grejpfruty.
        • Liczi.
        • Śliwki.
        • Granat.

        Oraz warzywa:

        • Awokado.
        • Jarmuż.
        • Seler naciowy.
        • Marchew.
        • Pieczarki.
        • Sałata.
        • Pomidory.
        • Ogórek.
        • Rzodkiewka.

        PRZYPRAWY:


        Są bardzo ważne w naszej kuchni. Bo trzeba jeść zdrowo, a także smacznie.
        U mnie lista przypraw jest jeszcze niekompletna. Kupiłam tylko, to co potrzebuje na najbliższe dni. Pamiętajcie, żeby unikać gotowych mieszanek przypraw i zawsze czytać skład. Bo do przypraw dość często jest dodawana chemia.
        Jeśli chodzi o sól, to zwykłą jodowaną, polecam zastąpić solą himalajską. Jest również słona :-)  ale zawiera minerały i witaminy.





        PRODUKTY POZOSTAŁE:



        Mąka z cieciorki- Carrefour, cena 8,00 PLN za 1 kilogram.
        • Kupiłam ją pierwszy raz z myślą o naleśnikach czy plackach. Jest to mąka bezglutenowa.

        Płatki Jaglane- Lidl, cena 3,50 PLN, za 350 gram.
        • Kupiłam pierwszy raz też, bo spodobał mi się skład.
        Płatki jaglane z prosa. Tylko tyle pisze w składzie. A i wartości ma fajne, bo w 100 gram mamy 356 kcal, 4 gram tłuszczu, 65 węglowodanów, oraz aż 11 gramów białka i 8 gramów błonnika.

        Nasiona chia, szałwia hiszpańska- Rossmann, cena 7,00 PLN, za 200 gram.

        • Nie wyobrażam sobie zdrowego odżywiania bez tego maleństwa. Daje do wszystkiego,do czego można. Jestem zakochana w szałwii hiszpańskiej. I polecam każdemu. Chia, nie mają smaku, ale idealne nadają się na deser, koktajl, czy można z nich zrobić tzw. jajko chia. I używać zamiast jajek w ciastach.

        Ciecierzyca- Biedronka, cena 4,00 PLN, za 500 gram.
        • Kupiłam, bo chce zrobić domowy hummus, ale myślę, że jest też fajnym dodatkiem do zup, zapiekanek.

        Płatki owsiane- Biedronka, cena 2,00 PLN, za 500 gram.
        • Główny składnik owsianki, ciastek owsianych, ale też fajny dodatek do koktajli.
        • Z mielonych płatek owsianych, można zrobić mąkę owsianą.

        Otręby pszenne- E. Leclerc, cena 2,00 PLN, za 100 gram.

        • Dodaję do koktajli, naleśników. Są pełne witamin i minerałów.

        ___________________________________________


        Mleko migdałowe- Biedronka, cena 13,00 PLN, za 1 litr.
        • Szukałam mleka roślinnego, ale z orzechów laskowych, a znalazłam tylko takie.
        • Niestety skład mógłby być lepszy, bo mleko zawiera tylko 2,3% migdałów.
        • Może znacie mleko roślinne o lepszym składzie?


        Mleczko kokosowe- Biedronka, cena 4,00 PLN, za 400 mililitrów.

        • Nie jestem zachwycona składem. Zawiera ekstrakt z kokosa 80%, ale producent dodał też gumę guar, oraz ostrzega, że produkt może zawierać siarczyny. Czyli zawiera siarczyny na pewno. Przyznam, że kupiłam, a nie czytałam składu, to mam za swoją głupotę.




          Pstrąg tęczowy- Biedronka, cena 10,00 PLN, za 500 gramów.
          • Nie jadam mięsa, nie lubię. A uwielbiam ryby. Rozważałam wybór między łososiem a pstrągiem i wybrałam. Obiad idealny? Pstrąg pieczony, z warzywami.

          Twarożek domowy- E. Leclerc, cena 2,00 PLN, za 200 gram.

          • Tak, tak wiem, że niezdrowe, że pozbawione wartości odżywczych.
          • A ja lubię takie serki i jem. Może i pozbawione wartości odżywczych, ale mi nie zaszkodzą. Mój organizm je toleruje.

          Jogurt naturalny- E. Leclerc, cena 2,00 PLN.
          • Tak samo, jak z serkiem. Jem, bo lubię. Jeśli, ktoś ma możliwość kupowania mleka, od rolnika i robienia jogurtów w domu, to bardzo dobrze.
          • Nikogo nie namawiam ,ale też nie zniechęcam.

          Jajka- Carrefour, cena 6,00 PLN, za 10 sztuk.

          • Jajka to dla mnie śniadanie idealne.


          P
          omoc w układaniu listy zakupowej otrzymałam na Grupie na Facebooku: Zdrowe Odżywianie, odchudzanie, rozmowy o ziołach i o wszystkim.


          ______________________________________________________



          * To jest moja lista zakupów, kupiłam, to co lubię. Nikogo do niczego nie zmuszam, nie namawiam. Post ma charakter poglądowy, co warto mieć (według mnie) w swojej kuchni. Lista nie jest kompletna, bo ciągle poznaje nowe smaki, ale na start wystarczy. Ceny są podane w zaokrągleniu.


3 komentarze:

  1. Świetnie, że podajesz od razu ceny, również planuję dietę i obawiałam się kosztów, wychodzi na to że fit jedzenie wcale nie musi być drogie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam niestety wrażenie, że fit jedzenie często jest także fit dla naszego portfela. Aby się zdrowo odżywiać i do tego dietetycznie to potrzebujemy naprawdę sporo gotówki. Jak owoce czy warzywa, to tylko z ekologicznych sadów i ogródek, jak jajka to tylko od kur z wolnego wybiegu. Mi niestety by raczej wypłaty na to wszystko zabrakło i musiałbym raczej się ratować pożyczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście jestem zwolenniczką robienia jak największej ilości zakupów przez internet, gdyż moim zdaniem w takiej sytuacji oszczędzam czas. Tym bardziej że teraz są jeszcze dodatki jak śledzenie przesyłki https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek> więc w dokładnym momencie wiemy kiedy dana paczka trafia do nas do domu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 FIT KOLEŻANKA , Blogger